Lista măsurilor luate de Primăria Sibiu pentru prevenirea răspândirii coronavirus

MĂSURI GENERALE LUATE DE AUTORITĂȚILE LOCALE pentru prevenirea răspândirii COVID 19

  • Dezinfectarea zilnică  a mobilierul urban, a locurilor de joacă și workout, a autobuzelor și stațiilor Tursib.
  • Dezinfectarea platformelor de deșeuri și spălarea containerelor de gunoi.
  • Sistarea temporară a adunărilor publice și a spectacolelor Teatrului Național Radu Stanca, Teatrului Gong și Teatrului de Balet.
  • Închiderea Grădinii Zoologice și a Turnului Sfatului.

Suntem pregătiți să începem spălarea trotuarelor, aleilor pietonale și a piețelor, atunci când situația o impune.

MĂSURI LUATE LA NIVEL LOCAL PENTRU ATENUAREA IMPACTULUI ECONOMIC NEGATIV

  • Am suspendat plata taxei hoteliere pe o perioadă de 6 luni
  • Am redus cu 50%, pe o perioadă de 6 luni, taxa de ocupare a domeniului public pentru terase, iar în perioada stării de urgență se va suspenda plata acestei taxe
  • Am redus cu 50%, pentru următoarele 6 luni, taxa de parcare pentru locurile închiriate de unitățile de cazare
  • Am acordat gratuitate permanentă pe mijloacele de transport în comun pentru elevii din învățământul preuniversitar, domiciliați în Sibiu, pentru a scuti părinții de o cheltuială, măsură care se aplică de la reluarea cursurilor

PROGRAMUL CENTRULUI DE INFORMAȚII PENTRU CETĂȚENI

  • Audiențele la toate serviciile Primăriei Sibiu au fost sistate
  • Programul Centrului de Informații pentru Cetățeni s-a redus:
  • Luni: 9.00 – 18.00
  • Marți – vineri: 9.00 – 14.00

! Rugăm insistent cetățenii să utilizeze adresa pms@sibiu.ro pentru comunicarea cu Primăria Sibiu, evitând astfel contactul, pentru siguranța tuturor. Fiecare sesizare/solicitare va primi număr de înregistrare.

PROGRAMUL SERVICIULUI DE EVIDENȚĂ A PERSOANEI 

  • La ghișeele Serviciului de Evidență a Persoanei (pentru cărți de identitate, vize flotant, etc) documentele se vor prelua exclusiv în baza programărilor online pe www.sibiu.ro
  • Oficierea căsătoriilor se programează în mod obișnuit, DAR numărul de participanți la ceremonie se limitează la 15 persoane/cununie, iar protocolul după cununii se sistează
  • Înregistrarea dosarelorpentru transcrierile de acte de stare civilă din străinătate se va realiza doar în baza programărilor online pe www.sibiu.ro
  • Înregistrarea nașterilor și deceselor, eliberarea certificatelor de stare civilă se continuă în mod obișnuit.

TAXE ȘI IMPOZITE LOCALE

ATENȚIE!!! Termenul de plată a taxelor și impozitelor pe primul semestru s-a amânat pentru 30 iunie 2020, FĂRĂ PENALITĂȚI. Persoanele fizice care vor plăti integral, până în 30 iunie 2020, impozitele și taxele aferente întregului an, vor beneficia în continuare de reducerea de 10% din suma totală de plată.

Ghișeele Direcției Fiscale și-au redus programul:

  • ghișeele de pe strada Turismului și de pe Bulevardul Victoriei –  luni – vineri: 9.00 – 14.00
  • ghișeele din sediul din Piața Mare – luni: 9.00 – 18.00     /    marți – vineri: 9.00 – 14.00

Precizare: pentru radierea/luarea în evidență a autovehiculelor se va face exclusiv cu programare online, pe www.sibiu.ro

!! Utilizați mijloacele electronice de plată:

– Platforma de e-administrație de pe site-ul Primăriei Sibiu

– Plata XPRESS, prin butonul de pe www.sibiu.ro, cu ajutorul codului de bare de pe decizia de impunere

– Prin portalul ghiseul.ro

– Prin virament bancar, de pe aplicațiile mobile de Internet banking , în conturile Direcției Fiscale pe care le găsiți aici: https://www.sibiu.ro/index.php/primaria/conturi_iban

– Prin aplicația PARCARE SIBIU, în cazul taxei/abonamentelor de parcare

!! Utilizați mijloacele electronice de comunicare cu Direcția Fiscală

Declarațiile de impunere, rapoartele de evaluare a clădirilor și alte documente privind bunurile impozabile, se pot depune în format electronic, până în data de 30 iunie, pe următoarele adrese:

– Impozite și taxe persoane fizice: itpf@sibiu.ro

– Impozite și taxe persoane juridice: itpj@sibiu.ro

– Executare silită persoane fizice: espf@sibiu.ro

– Executare silită persoane juridice: espj@sibiu.ro

Formularele declarațiilor se găsesc pe site-ul instituției: https://www.sibiu.ro/index.php/primaria/acte_necesare, la secțiunile: “Direcția Fiscală – persoane fizice” și respectiv „Direcția Fiscală – persoane juridice”. Acestea vor fi completate, semnate și scanate și vor fi transmise pe adresele indicate.

VALABILITATEA DOCUMENTELOR SE PRELUNGEȘTE AUTOMAT ÎN PERIOADA STĂRII DE URGENȚĂ 

Următoarele tipuri de documente, emise de Primăria Sibiu sau de serviciile publice, care expiră în perioada de urgență declarată, își prelungesc automat valabilitatea, până la încetarea stării de urgență:

  • Atestate de producător și carnetele de comerciant
  • Avize tehnice, de săpătură și închidere a străzii
  • Acorduri de funcționare a firmelor
  • Autorizații pentru desfășurarea activității de alimentație publică
  • Autorizații de taxi, autorizațiile pentru dispecerat taxi și vizarea acestora
  • Copii conforme pentru executarea serviciului de închiriere
  • Autorizații de transport public local, copii conforme ale acestora și licențe de traseu
  • Autorizații de construire / desființare, certificatul de urbanism, avizul de oportunitate și avizul Arhitectului Șef (Aviz CTATU)  care sunt valabile în perioada certificatului de urbanism;
  • Certificate fiscale
  • Adeverințe care atestă deținerea unui loc de înhumare în Cimitirul Municipal

Vă rugăm să nu vă mai deplasați la sediul Primăriei în perioada stării de urgență pentru a înnoi aceste documente, având posibilitatea să faceți acest lucru după încetarea acestei stări.

Primăria Municipiului Sibiu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.